Aftaler

ITD hjælper gerne medlemmerne med at læse nye aftaler, inden underskriften sættes. På den måde kan du sikre dig mod at tabe penge eller tid med dårlige aftaler.

Indgåelse af aftaler er en yderst vigtig funktion for enhver virksomhed. Aftaler er grundlaget for virksomhedens indtjening. Ved indgåelsen af aftaler er der mange ting at tage stilling til – hvad skal gælde, og i hvor lang tid kan aftalen opsiges, hvad hvis aftalen brydes osv.

 

Det kan være en udfordring at sikre sig, at alt er med i aftalen. Manglende aftalte vilkår kan få store økonomiske konsekvenser for din virksomhed. Derfor kan det betale sig at lave en ordentlig og dækkende aftale til at starte med, så du slipper for bøvl senere.

 

ITD kan hjælpe dig med at læse dine aftaler igennem, og påse om de relevante vilkår er med i aftalen.

 

Ordrebekræftelse

En ordrebekræftelse erstatter ikke en egentlig aftale, men i tilfælde af tvist vil en uimodsagt ordrebekræftelse blive tillagt vægt som bevis for det aftalte, såfremt modparten ikke kan fremlægge bevis for, at andet skulle være gældende. Vi anbefaler derfor at alle modtagne kørselsordre, som ikke er reguleret af en indgået transportaftale, som minimum følges op ad en skriftlig ordrebekræftelse.


Hent ordrebekræftelse

 

Transportaftaler
En kørselsaftale mellem en transportør og en kunde bør regulere alle væsentlige forhold ved den bestilte vare eller tjenesteydelse, i dette tilfælde transporten, og altid være på skrift selvom dette ikke er et gyldigheds krav.

 

Som hjælp til denne aftaleindgåelse har ITD udarbejdet en skabelon, som skal gøre det nemt og overskueligt, at tage stilling til en række af de mest almindelige aftalepunkter samt minde om potentielle faldgruber ved aftaleindgåelsen.

 

Lav aftaler med ITD's transportaftale-skabelon (kræver Internet Explorer).

 

Tjekliste
Ønsker man at udarbejde sine egne transportaftaler, eller modtager man et aftaleudkast fra en kunde, kan man benytte ITD’s tjekliste til at sikre sig, at de vigtigste forhold er medtaget.

 

Hent tjekliste til brug ved indgåelse af aftaler.

 

Undervognmænd

ITD har sammen med DTL lavet en checkliste med relevante forhold, som man skal være opmærksom på, hvis man er underleverandør eller benytter underleverandører.

Hjemmesiden anvender cookies. Vi bruger dem primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre, accepterer du vores brug af cookies. Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her

close
0